Overdracht distributierol naar BYD Europe, Louwman blijft BYD retailpartner
BYD Europe neemt in samenspraak met Koninklijke Louwman Group vanaf september de distributierechten in Nederland over. Dit is een gezamenlijke stap in lijn met BYD’s versnelde langetermijnstrategie om dichter bij de Europese markt te opereren en verdere groei te stimuleren. Louwman blijft de belangrijkste strategische partner in Nederland met focus op uitbreiding van het retailnetwerk, service en klantbeleving.
Volgende stap van BYD in Nederland
Als eerste partner van BYD binnen de Europese Unie speelde Louwman een pioniersrol bij de introductie van het merk in 2022. Dankzij de intensieve samenwerking en een sterk retailnetwerk is BYD in slechts enkele jaren uitgegroeid tot een van de snelst groeiende nieuwe automerken van Nederland.
“Onze uitbreiding in Europa komt echt in een stroomversnelling en we zetten ons in om consumenten de beste technologie en service te bieden. We staan nu aan het begin van een nieuwe fase in Nederland,” zegt Stella Li, Executive Vice President van BYD. “Sinds onze start in de Europese markt voor personenauto’s werken we samen met Louwman Group. We kijken ernaar uit om die samenwerking voort te zetten, met Louwman als een belangrijke retailpartner.”
Focus op verdere uitbreiding retailnetwerk en klantgerichtheid
Louwman blijft de belangrijkste strategische partner van BYD in Nederland. Vanaf dag één speelde Louwman een sleutelrol in de marktontwikkeling, met verantwoordelijkheid als Dealer+ partner, voor de landelijke coördinatie van sales- en marketingactiviteiten. Die ervaring, gecombineerd met een sterk netwerk, maakt Louwman een betrouwbare en onmisbare speler. Nu BYD zijn Europese strategie versnelt en meerdere nieuwe modellen klaarstaan voor introductie, komt de samenwerking in een nieuwe fase. Daarin gaat Louwman zich focussen op verdere uitbreiding van het retailnetwerk en klantgerichtheid.
“Onze strategie was om BYD met sterke lokale partners te introduceren en te laten groeien in Nederland. Nu breekt er een nieuwe fase aan,” zegt Eric Louwman, President Louwman Group. “We zijn trots op wat we samen bereikt hebben en kijken ernaar uit om onze rol als retailpartner verder uit te bouwen met een breder aanbod modellen en uitstekende service.”
Inmiddels zijn er meerdere vestigingen actief in Nederland en blijft Louwman investeren in uitbreiding van het netwerk en versteviging van het merk. Zo heeft Louwman recent een nieuwe vestiging geopend in Breda en worden andere mogelijkheden verkend.
Een sterk modelaanbod voor een duurzame toekomst.
BYD introduceert in Nederland een compleet aanbod van volledig elektrische en superhybride modellen. De focus blijft liggen op elektrische mobiliteit, innovatieve batterijtechnologie en het realiseren van emissievrij vervoer in Europa.