Terug naar nieuws overzicht

Toyota branchewinnaar verkiezing ‘Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland 2025

Toyota is in 2025 opnieuw uitgeroepen tot het klantvriendelijkste bedrijf in de automotive branche. Dat blijkt uit het jaarlijkse, grootschalige onderzoek ‘Het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland’ van onderzoeksbureau MarketResponse. Met een gemiddelde klantwaardering van 8,14 bleef Toyota alle andere automerken voor. In het algemene klassement eindigde Toyota op een vijfde plaats.

Waardering van echte klanten
Toyota was ook in 2022 en 2023 al het klantvriendelijkste bedrijf in de automotive branche. In 2024 eindigde Toyota net achter Suzuki. Dit jaar keert Toyota terug aan de top. Onderzoeksbureau MarketResponse kende de onderscheiding toe op basis van continu marktonderzoek onder consumenten. Met een gemiddeld rapportcijfer van 8,14 bleef Toyota de andere automerken voor. Suzuki eindigde op de tweede plaats, gevolgd door Nissan op de derde positie.

Trots en dankbaar
Jan-Christiaan Koenders, Managing Director van Toyota Nederland, is blij met de uitkomst:
”Een geweldig compliment voor de héle Toyota-organisatie in Nederland om deze prijs weer te mogen winnen. Ik ben dan ook trots op alle Toyota medewerkers, zowel bij onze retailpartners als bij Toyota Nederland. Ook ben ik dankbaar voor de hoge waardering die we krijgen van onze klanten.”

Onafhankelijk onderzoek
Toyota ontvangt deze erkenning op basis van continu onafhankelijk marktonderzoek onder Nederlandse consumenten. Bedrijven kunnen zich niet aanmelden of stemmen werven: deelname gebeurt automatisch en de waarderingen zijn afkomstig van daadwerkelijke klantervaringen. Al 18 jaar worden beoordelingen opgehaald voor bedrijven in 10 branches. Voor de vierde keer maakte ook de automotive branche deel uit van het onderzoek. In deze editie van het onderzoek werden in totaal 116.190 beoordelingen verzameld voor 390 bedrijven.