Toyota & Lexus Nederland

Over Louwman en Parqui

De import van Toyota door Louwman & Parqui, inmiddels onderdeel van Louwman Group, begon in 1964. Een gedurfde stap, want wie importeerde er nou auto’s uit Japan? Inmiddels staat Toyota al jaren bekend als een van de meest betrouwbare automerken, en wereldwijd behoort het tot de top 3 als het gaat om de meeste autoverkopen. Als onderdeel van de multi-path-strategie, levert Toyota in Europa een breed scala batterij-elektrische, waterstof-elektrische, plug-in hybride en hybride modellen. Sinds de introductie van de Toyota Prius in 1997, heeft Toyota wereldwijd meer dan 30 miljoen geëlektrificeerde voertuigen verkocht.

Luxe broertje Lexus

In 1990 startte Louwman & Parqui met de import van Lexus, het premiummerk van Toyota. Het Nederlandse avontuur begon met één model: de LS 400. In het eerste jaar vonden 16 exemplaren hun weg naar klanten. Gedurende de jaren daarna breidde het gamma zich gestaag uit en groeide het merk in populariteit. Vooral de introductie van geavanceerde hybride aandrijflijnen speelde daarbij een sleutelrol. Vandaag staat Lexus bekend als een toonaangevend premiummerk met een bijna volledig geëlektrificeerd modelaanbod. De modellen onderscheiden zich door hun verfijnde techniek, hoogwaardige afwerking en het uitzonderlijke comfort dat bij Lexus hoort.

Ontdek Lexus

De nieuwe hybride Toyota Aygo X

Efficiënter, krachtiger en leuker!

Passie voor auto’s

Het hoofdkantoor en de centrale showroom van Louwman & Parqui zijn sinds 1981 gevestigd in Raamsdonksveer, in de opvallende ‘Koepel’, ontworpen door de Amerikaanse architect Richard Buckminster Fuller. In deze ruimte zonder pilaren komen de auto’s maximaal tot hun recht. Ruim 100 collega’s werken hier met hart en ziel voor Louwman & Parqui aan de merken Toyota en Lexus. Daarbij zijn de begrippen service, betrouwbaarheid, traditie, zorgvuldig zakendoen en passie voor auto’s belangrijk.

Ontdek Toyota

Adres

Steurweg 8, Raamsdonksveer

0162-585900

Routebeschrijving

“Werken voor een wereldmerk binnen een familiebedrijf, dat maakt onze organisatie uniek”

— Martijn van de Ven, marketing- en communicatiemanager Toyota en Lexus