Terug naar nieuws overzicht

Louwman Group investeert fors in strategie auto.nl

De vraag naar goede, jonge en betrouwbare occasions is groter dan ooit door de leveringsproblemen bij nieuwe auto’s. Louwman Group schakelt daarom naar een hogere versnelling in de professionalisering van (online) occasionverkoop. Binnenkort start een nieuw bedrijfsonderdeel waarin de activiteiten van Louwman Occasion Center (LOC) en van het online portal auto.nl worden gebundeld. Het nieuwe onderdeel staat onder leiding van Marco Broere, die tot dusver Algemeen Directeur van Louwman Dealer Group (LDG) was.

“Binnen Louwman Dealer Group hebben we altijd al een bovengemiddelde focus gehad op de verkoop van occasions”, zegt Broere. “In de voorbije periode heb ik met Eric Louwman veel gesprekken gevoerd over de verdere kansen die we zien. Om nu de ambities van de groep rondom occasions in te vullen, is een uitdaging die ik met heel veel enthousiasme aanneem. Met de binnen Louwman Dealer Group en auto.nl opgebouwde kennis en data rondom occasions zetten we de komende tijd mooie en verfrissende stappen in dit deel van de automotive retail! Onze nieuwe plannen zullen rond 1 mei 2023 geëffectueerd gaan worden.”

Combinatie auto.nl en Louwman Occasion Center (LOC)
Met de creatie van dit nieuwe bedrijfsonderdeel kiest Louwman voor een stevige aanpak op de occasionmarkt. Auto.nl bewijst dat de klant behoefte heeft aan een online portal, met een unieke klantpropositie, en LOC is succesvol met gezamenlijke inkoop en prijszetting, presentatie en positionering van occasions. “Met de combinatie van beide activiteiten onder de naam auto.nl geven we een extra boost aan de groeiversnelling”, aldus Broere.

Krachtige formule
Auto.nl gaat ook nauw samenwerken met LDG om de aangesloten merkdealers te helpen met de verkoop van occasions. Dat gebeurt volgens een krachtige formule, zodat kopers kunnen rekenen op goed gedocumenteerde jonge occasions met uitgebreide garantie, omlijst met een pakket aanvullende diensten.

Volledige focus op occasions
Louwman is een van de eerste dealergroepen in Nederland die een eigen omnichannel formule lanceert met focus op occasions. Het past bij de ambitie van Louwman om mobiliteit bereikbaar te maken voor iedereen.

Met ingang van 1 mei 2023 stuurt Martin Post als nieuwe Algemeen Directeur de dealerbedrijven van LDG aan. Post beschikt over veel ervaring en kennis van de automotive- en retailmarkt, die hij onder meer heeft opgedaan als CEO bij Kwik-Fit Nederland Groep. Meer dan twaalf jaar bekleedde hij deze functie bij een organisatie waar uitstekende customer service voorop staat. Louwman kijkt uit naar zijn komst naar LDG waar hij het werk en de ingezette koers van Broere zal voortzetten en verder uitbouwen.