Innovation, Digital & Data
Innovation, Digital & Data
ID&D heeft een brede, verbindende rol binnen Louwman Group.
De divisie bestaat uit een bijzondere samenstelling van bedrijven, met de nadruk op samenwerking met andere divisies en werkmaatschappijen. Met behulp van de teams Customer Experience Center, Insights Reporting en Experience wordt gewerkt aan innovatieve projecten op het gebied van media, technologie en nieuwe mobiliteit.
De divisie bestaat uit een bijzondere samenstelling van bedrijven op verschillende plekken in Nederland: Amsterdam, Raamsdonksveer en Amersfoort.
De nadruk ligt niet zozeer op het verlenen van service, maar op samenwerking met andere divisies en werkmaatschappijen.
We zijn er om elkaar te versterken, van elkaar te leren en natuurlijk om onze klanten te helpen. Daarbij is ons Team CEC (Customer Experience Center) verantwoordelijk voor alle datamanagement en data gebaseerde communicatie naar de klant.
Team Insights Reporting verkrijgt insights door analyses op basis van data en is verantwoordelijk voor informatievoorziening en campaigning. En Team Experience houdt zich bezig met contentvoorziening, zoals het inrichten van campagnes voor private lease-rijders.
Toonaangevend in mobiliteit
ID&D heeft een brede, verbindende rol binnen Louwman Group. Toonaangevend zijn in mobiliteit, zoals Louwmans visie luidt, is ID&D op het lijf geschreven. Samen met onze klanten creëren we een palet aan diensten om te voorzien in de behoeften op het gebied van nieuwe mobiliteit. Bijvoorbeeld door auto’s te vervangen door fietsen of door deelauto’s in te zetten, soms in combinatie met een abonnement en/of ov-kaart. Initiatie van nieuwe ideeën binnen dit domein, brainstormen over marktconcurrentie, het onderzoeken van de technische mogelijkheden: ID&D heeft een leidende rol om alles bij elkaar te brengen en van alle trajecten te leren.
Een belangrijk Louwman-traject is de klantcontactstrategie, waarbij ons CEC-team de krachten bundelde met die van de divisie Wholesale Automotive. Een intensief en complex programma, met loyaliteit van de klant als speerpunt. Voor Connected Scoot, een innovatief project waarbij de focus lag op het verlagen van de servicekosten van scootmobiels, werkte ID&D intensief samen met de divisie Care. En ook fietsen zijn in korte tijd een belangrijk onderdeel geworden bij Louwman Group, onder meer door onze Bike divisie.