Freek Suiker

Adviseur, Welzorg Rotterdam

“Ik zie mezelf dan ook als een soort persoonlijke manager om de problemen op te lossen”

stralende gezichten

Hetgeen ik leuk vind aan mijn werk is het daadwerkelijk zoeken naar een oplossing op belangrijke vragen als “hoe kan ik mijn klant weer mobiel maken en weer laten deelnemen aan de maatschappij?”. Dit klinkt wat zwaar, maar dit is wel waar het om draait in mijn dagelijkse activiteiten. Ik ga dan samen met de klant aan de slag om alle obstakels naar onafhankelijkheid weg te nemen.

Wat ik vaak tegenkom in de praktijk is dat kinderen met een beperking natuurlijk ook graag fietsen. Als je dan een tandem- of duofiets adviseert zodat zij met papa of mama samen kunnen fietsen, en je ziet dan die stralende gezichtjes…. Ja, dat maakt je dag helemaal goed.

“Het daadwerkelijk zoeken naar een oplossing om een kindje weer mobiel te maken, dat zijn mijn dagelijkse werkzaamheden”

elke dag ergens anders

Ik ben 23 jaar geleden gestart bij Welzorg, via een uitzendbureau. Ik wist niets van zorgmiddelen. Ik had voor die tijd nooit een speciale wens om mensen met een beperking professioneel te helpen, maar ik hield wel enorm van techniek, sleutelen en het persoonlijke contact met mensen. Dat was voor mij de reden om hier aan de slag te gaan. Ik begon als logistiek medewerker, daarna werd ik monteur, vervolgens werkvoorbereider, en nu ben ik adviseur buitendienst. Dat vind ik echt het leukst. Elke dag ergens anders, met andere mensen met alle soorten behoeftes.

Ik begin met het uitvragen van wát er nodig is. Vervolgens maak ik duidelijk wat de vervolgstappen zijn zodat de klant het proces kan volgen. Ik heb niet overal direct een antwoord op dus dan overleg ik met mijn collega’s of fabrikanten om tot de juiste en beste oplossing te komen. Ik zie dit echt als een businesscase en los het ook als zodanig op. Ik zie mijzelf dan ook als een persoonlijke manager om de problemen op te lossen. Mijn ervaring is dan echt wel heel erg belangrijk om zo snel en goed mogelijk de klanten te helpen. Binnen Welzorg krijg je de tijd en de ruimte om te leren om de klant uiteindelijk zo goed mogelijk te helpen. Die tijd moet je ook echt nemen.

Om de juiste inschatting te kunnen maken over wat je klanten willen, moet je een flinke dosis emphatisch vermogen hebben. We gaan er samen iets van maken. Dan baseer je je niet alleen op de keiharde feiten. Als adviseur en monteur moet je ook weten wat het hele proces allemaal met een klant doet. Daarbij komt je ervaring om de hoek kijken. En de wil om te blijven leren!

Bij Louwman Group zijn we altijd onderweg naar morgen. Niets is zo spannend als de volgende stap die je zet. Kom je ook verder?

Vacatures 38

Bij Louwman Group zijn we altijd onderweg naar morgen. Niets is zo spannend als de volgende stap die je zet. Kom je ook verder?

Vacatures 38